Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ



ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ
(Ολοταχώς προς τον παγκόσμιο φασισμό;)

Γράφει ο Κώστας Λάμπος

Η πορεία της πολύπαθης ανθρωπότητας μετά από το μακελειό του Πρώτου, με 66 εκατομμύρια νεκρούς, και του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, με 80 εκατομμύρια νεκρούς, κινήθηκε από τον φασισμό, τον ναζισμό και τον απολυταρχισμό προς την αστική δημοκρατία και την ειρηνική συνύπαρξη. Η ιστορία διδάσκει ότι οι πόλεμοι αποτελούν συνέπεια του αβυσσαλέου ανταγωνισμού μεταξύ των λεγόμενων ‘εθνικών κεφαλαίων’ με την μορφή των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για την εξασφάλιση και την επέκταση των ζωνών επιρροής και της παγκόσμιας ηγεμονίας. Η ιστορία διδάσκει επίσης ότι οι λαοί από έναν σχετικά μεγάλο βαθμό ανοχής και πέρα που οδηγεί στην τήξη των θεμελιακών θεσμών της βιολογικής και της εθνικής ύπαρξής τους, περνούν, άλλοι στο «παρά πέντε» και άλλοι στο «και πέντε» στην αντίσταση ενάντια στο κεφάλαιο και στους μηχανισμούς του απαιτώντας ‘ψωμί, παιδεία, ελευθερία’, δημοκρατία και ειρήνη.
Αυτή η αντίσταση και η απαίτηση των λαών της Ευρώπης, αλλά και όχι μόνο, ανάγκασε τα διάφορα ιμπεριαλιστικά κέντρα του καπιταλισμού να συνάψουν μεταξύ τους ένα είδος ιμπεριαλιστικής ειρήνης που θα περιόριζε τον μεταξύ τους καταστροφικό ανταγωνισμό, αλλά και θα οριοθετούσε τις σχέσεις του Κεφαλαίου με την Εργασία στα πλαίσια της λεγόμενης ‘οικονομίας της αγοράς’ και συνεπώς στα πλαίσια μιας αντίστοιχης ‘αγοράς εργασίας’ ελεγχόμενης από θεσμούς και μηχανισμούς του κεφαλαίου που θα επέβαλε ένα είδος ‘κοινωνικής ειρήνης’ ελέγχου και υποταγής της Εργασίας με την βοήθεια της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας, αλλά και του μετέωρου και ελίτικου ‘αριστερού’, ανατολικού τριτοτεταρτοδιεθνιστικού τύπου, εργατισμού και του δυτικού τύπου εργαλείου εξουσίας του κεφαλαίου αριστεροκεντροδεξιού εργατοπατερισμού.
Στα πλαίσια τής, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, παγκόσμιας ιμπεριαλιστικής ειρήνης διαμορφώθηκε (1951) με πρωταγωνιστές τα ισχυρότερα κέντρα του ευρωπαϊκού καπιταλισμού, αλλά και υπό την πίεση των λαών των ευρωπαϊκών χωρών, η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ), που στη συνέχεια εξελίχθηκε (1958) σε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) για να καταλήξει (1993) στην σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), με όραμα και κατεύθυνση, και μέσω της θεσμικής, οικονομικής και κοινωνικής σύγκλησης, τις Ενωμένες Πολιτείες της Ευρώπης, που θα καθιστούσαν τους λαούς της Ευρώπης παράγοντες ειρηνικής προόδου και κοινωνικής ισότητας. Αυτό το όραμα των ευρωπαϊκών λαών αποδείχτηκε ότι σε συνθήκες καπιταλισμού δεν είναι ρεαλιστικό και συνεπώς είναι ανέφικτο όσο θα υπάρχει καπιταλισμός.
Από τα τέλη του 20ου και ιδιαίτερα από τις αρχές του 21ου αιώνα, ζούμε στιγμές αποκάλυψης από την κατάρρευση της ασταθούς ιμπεριαλιστικής ειρήνης, που συμπίπτει με την κατάρρευση του σοβιετικού μπλοκ, επειδή η κεντρική εξουσία, αλλά και οι περιφερειακές εξουσίες του επέλεξαν να μετασχηματίσουν, για λογαριασμό τους βέβαια, τον κρατικομονοπωλιακό καπιταλισμό τους ανατολικού τύπου σε καπιταλισμό δυτικού τύπου. Και για να θυμηθούμε τον Κλαούζεβιτς, η ιμπεριαλιστική ειρήνη αποτελεί τη συνέχιση του πολέμου με άλλα μέσα, μόνο που οι πόλεμοι μεταξύ των μεγαλοϊμπεριαλιστικών δυνάμεων διεξάγονται πια μέσω ‘ανώνυμων ιδιωτικών εταιριών πολέμου’ και μέσω αντιπροσώπων τόσο με την γνώριμη μορφή των λεγόμενων ‘εμφύλιων πολέμων, όσο και με την μορφή των αμερικανοΝΑΤΟϊκών τοπικών πολέμων, υποτίθεται ενάντια στην τρομοκρατία που κατασκευάζεται στα σκοτεινά δωμάτια και με τα δολάρια των μυστικών υπηρεσιών των ανταγωνιζόμενων επίδοξων παγκόσμιων ηγεμόνων, στην πραγματικότητα όμως αυτοί οι πόλεμου έχουν σαν στόχο τους λαούς και τις χώρες εκείνες που παρουσιάζουν ιδιαίτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και αρνούνται να υποταχθούν στα τυχοδιωκτικά σχέδια του ιμπεριαλιστικού κεφαλαίου.
Το ξαναζωντάνεμα του απάνθρωπου και καταστροφικού κεφαλαιοκρατικού ανταγωνισμού που παίρνει την μορφή του αμερικανικού, ρωσικού, κινέζικου και ευρωπαϊκού μανιακού καπιταλισμού/ιμπεριαλισμού  δεν προβληματίζει μόνο τις δυνάμεις της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού, δηλαδή τις τοπικές/εθνικές κοινωνίες και την εργαζόμενη ανθρωπότητα συνολικά που όλο και περισσότερο, όλο και περισσότεροι προσανατολίζονται σε μοντέλα αμεσοδημοκρατικής κοινωνίας, αλλά προβληματίζει και το ίδιο το κεφαλαίο που ξαναμπαίνει στον αστερισμό της αλληλοσφαγής. Αυτός ο προβληματισμός του κεφαλαίου οδήγησε τον σκληρό πυρήνα του καπιταλισμού στην ιδέα της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης του κεφαλαίου, στα πλαίσια της οποίας όλοι οι επιμέρους καπιταλισμοί οφείλουν να συσσωματωθούν σε ένα παγκόσμιο σύστημα υπό μια και ενιαία καθοδήγηση προς αποφυγή του μεταξύ τους ανταγωνισμού και για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του κοινού εχθρού του κεφαλαίου, των δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού.
Γι αυτόν τον λόγο ο σκληρός πυρήνας του παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου καταστρέφει, με τους διεθνείς πολιτικούς (Οργανισμός Ενωμένων Εθνών), χρηματοπιστωτικούς, (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Παγκόσμια Τράπεζα), εμπορικούς, (Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου) και κατασταλτικούς, (ΝΑΤΟ και οι 1000 και πλέον αμερικανικές βάσεις), βραχίονές του, χώρες, οικονομίες και πολιτισμούς για το χτίσιμο μιας Νέας Τάξης Πραγμάτων, στα πλαίσια της οποίας χαλαρώνουν τα εθνικά σύνορα, εκχωρούνται κυριαρχικά δικαιώματα, αφαιρούνται εργασιακά δικαιώματα, συρρικνώνεται το κοινωνικό κράτος, περιστέλλονται πολιτικές και πνευματικές ελευθερίες, ευνουχίζεται ακόμα και η αστική δημοκρατία, ενισχύονται αυταρχικές, ρατσιστικές και φασιστικές συμπεριφορές και οργανώσεις με αποτέλεσμα την καλπάζουσα ανάπτυξη των πολιτικών δυνάμεων του απολυταρχισμού.
Κι αυτό γιατί το κεφάλαιο ως κοινωνική σχέση όπου οι λίγοι εξουσιάζουν τους πολλούς μέσω των ακραίων οικονομικών ανισοτήτων, οι οποίες πηγάζουν από την ακραία ανισοκατανομή της ατομικής ιδιοκτησίας[1] πάνω στα μέσα παραγωγής, η οποία, ατομική ιδιοκτησία ως πηγή μεγάλου πλούτου και εξουσίας, αποτελεί το ‘ιερό δισκοπότηρο του καπιταλισμού’ και προστατεύεται ως το ‘υπέρτατο δικαίωμα’, το ‘δικαίωμα των δικαιωμάτων’, πάνω από το οποίο δεν υπάρχει άλλο δικαίωμα, ακόμα ούτε και αυτό της ζωής και της ελευθερίας, δεν μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες ειρήνης και γι αυτό υπονομεύει με κάθε τρόπο ακόμα και κάθε απόπειρα συνθηκολόγησης μεταξύ κεφαλαίων, αλλά και μεταξύ Κεφαλαίου και Εργασίας.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες οργανώνεται μια κατά μέτωπο πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στις δυνάμεις της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού με την μορφή της επιστημονικά επεξεργασμένης νεοφιλελεύθερης ιδεολογικής προπαγάνδας και παραπληροφόρησης, της αναζωογόνησης των σκοταδιστικών μύθων, της νεκρανάστασης των ‘θεών’[2] και των εκκλησιαστικών ιερατείων και της καλλιέργειας του εξουσιαστικού φόβου με σκοπό και στόχο την υποταγή των επιμέρους κοινωνιών και της εργαζόμενης ανθρωπότητας συνολικά στα σχέδια του αμερικανισμού[3] που για να επιβληθεί ως το μοναδικό κέντρο της παγκοσμιοποίησης κατονομάζει Κίνα, Ρωσία και Ευρώπη ως δυνάμεις του κακού και τις απειλεί άμεσα ή έμμεσα με καταστροφή.
Μπροστά σ’ αυτήν την γκρίζα κατάσταση η ΕΕ, που είναι σε μεγάλο βαθμό ενεργειακά εξαρτημένη από την Ρωσία, αλλά ταυτόχρονα είναι ενταγμένη στο ιμπεριαλιστικό αμερικανοΝΑΤΟϊκό ‘σύστημα ασφάλειας του κεφαλαίου’, προσπαθεί, ανεπιτυχώς βέβαια, να κρατήσει ισορροπία ίσων αποστάσεων, πράγμα που δοκιμάζει την εσωτερική της συνοχή και την οδηγεί στην διάλυση, όσο ο νεογερμανισμός δεν αποκεφαλίζεται και οι ευρωπαϊκοί λαοί δεν διεκδικούν τον αυτοπροσδιορισμό τους και δεν επιλέγουν τον αντιιμπεριαλιστικό, αντικαπιταλιστικό δρόμο που οδηγεί στην κοινωνική ισότητα και στην άμεση δημοκρατία σε τοπικό, εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο, πράγμα που για μια ακόμα φορά θα αναδείκνυε την Ευρώπη σε πρωτοπόρο της κοινωνικής προόδου και του πολιτισμού και παγκόσμιο παράδειγμα για τους λαούς των άλλων ηπείρων. Για να γίνει αυτό μπορετό η ΕΕ οφείλει με πρωτοβουλία και επιλογή των δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού, και όχι του κεφαλαίου και της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών, να απομακρυνθεί από τον αμερικανισμό και να απεξαρτηθεί από το συγκεντρωτικό ενεργειακό σύστημα που βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, υιοθετώντας ένα αποκεντρωτικό ενεργειακό σύστημα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με βάση το υδρογόνο[4] που προσφέρει άφθονη, φτηνή και καθαρή ενέργεια σε επίπεδο ιδιοπαραγωγού-χρήστη ενέργειας που απαλλάσσει χρήστες ενέργειας, κοινωνίες, έθνη και ανθρωπότητα από την εξάρτησή τους από τα ελάχιστα μονοπώλια ενέργειας ορυκτών καυσίμων που ταυτίζονται υπαρξιακά με τον καπιταλισμό και τον ιμπεριαλισμό.
Στο βαθμό που η λαοί της Ευρώπης και η ΕΕ που διαθέτουν την μεγαλύτερη, από όλους τους λαούς του πλανήτη, αγωνιστική παράδοση κοινωνικής προόδου, ελευθερίας δημοκρατίας και πολιτισμού δεν αναπροσανατολίζονται και δεν ταυτίζονται με το διαχρονικό όραμα των δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού για μια κοινωνική οργάνωση στη βάση της κοινωνικής ισότητας και του αμεσοδημοκρατικού αυτοπροσδιορισμού στον ίδιο βαθμό γίνεται προφανές ότι η ‘ιμπεριαλιστική ειρήνη’ πνέει τα λοίσθια και ένας νέου τύπου ιμπεριαλιστικός πόλεμος προβάλλει στο προσκήνιο με σκοπό να διασωθεί η κυριαρχία του κεφαλαίου πάνω στην Εργασία, πολτοποιώντας χώρες, έθνη, οικονομίες και τους επιμέρους πολιτισμούς, αποδεκατίζοντας την ανθρωπότητα και καταστρέφοντας σταδιακά όλους τους υλικούς όρους διατήρησης της ζωής πάνω στον πλανήτη Γη και ιδιαίτερα σε περιοχές πηγών ορυκτών καυσίμων προκαλώντας τεράστια προσφυγικά και μεταναστευτικά κύματα που αναγκάζουν εκατομμύρια ανθρώπων να υποβαθμίζονται από διεκδικητές ενός καλύτερου κόσμου σε επαίτες επιβίωσης, αλλά και σε αντικείμενο άγριας εκμετάλλευσης και κερδοσκοπίας.
Οφείλουμε όλοι να κατανοήσουμε την σημασία που έχει η συσσώρευση όπλων μαζικής καταστροφής, θρησκευτικού μίσους, ιδεολογικού φανατισμού, οικονομικής αποσταθεροποίησης και κοινωνικής χαλάρωσης σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη και μάλιστα σ’ εκείνες που διαθέτουν στο υπέδαφός τους ορυκτά καύσιμα και άλλης μορφής σημαντικό ορυκτό πλούτο, για να δούμε τι μας προετοιμάζουν τα μεγάλα αφεντικά του πλανήτη και οι επίδοξοι ηγεμόνες της ανθρωπότητας. Όπως επίσης οφείλουμε να κατανοήσουμε και το φαινόμενο της εμφάνισης και της προϊούσας ανάπτυξης του ευρωσκεπτισμού, του λαϊκισμού, του από σκοτεινά κέντρα ιδεολογικά και οικονομικά κατευθυνόμενου ‘επαναστατικού’ και ‘αριστερού’ ακτιβισμού, των μεσσιανικού τύπου ‘κουμποροφόρων λαϊκών απελευθερωτών’, του ρατσισμού, του νεοναζισμού, του νοσηρού εθνικισμού και του φασισμού που εισέρχονται το ένα μετά το άλλο στα αστικά κοινοβούλια, συμμετέχουν σε κυβερνητικά σχήματα, γίνονται συγκυριακά και με τη βούλα του ‘αόρατου χεριού’ κάποιου Μεγάλου Αδερφού πλειοψηφικές κυβερνήσεις και ‘πρόεδροι δημοκρατιών’ που πασχίζουν να υποκαταστήσουν τις κοινωνίες και τα γνήσια αντισυστημικά κοινωνικά κινήματα και να καθηλώσουν τις κοινωνίες στους καναπέδες, αναγκαία και ικανή συνθήκη για να προχωρήσουν τα ιμπεριαλιστικά σχέδια του σκληρού πυρήνα του κεφαλαίου δια των αχυρανθρώπων του κεφαλαίου σε ρόλο μακελάρηδων και επίδοξων ηγεμόνων.
Άτομα, κοινωνίες, έθνη και ανθρωπότητα έχουμε μια μόνο δυνατότητα να αλλάξουμε την πορεία της ιστορίας και να την επαναφέρουμε στις σταθερές γραμμές της διαχρονικής στρατηγικής των δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού για κοινωνική ισότητα και άμεση δημοκρατία, κι αυτή είναι η ανάπτυξη ενός παγκόσμιου αντισυστημικού διαφωτιστικού κινήματος που θα κατεβάσει την επιστημονικά έγκυρη και κοινωνικά χρήσιμη Γνώση μέχρι το τελευταίο κύτταρο της κοινωνίας, για να αποκτήσουμε όλοι άτομα, κοινωνίες, έθνη και ανθρωπότητα Επίγνωση του ιστορικού μας ρόλου για το ξεπέρασμα του καπιταλισμού και για το πέρασμα της ανθρωπότητας σε έναν καλύτερο κόσμο χωρίς αφεντικά και δούλους, στον κόσμο της άμεσης δημοκρατίας με περιεχόμενο την αταξική κοινωνία[5].
Όταν ο καπιταλισμός απειλεί με ερήμωση τον πλανήτη Γη, δηλαδή απειλεί τη ζωή πάνω στον πλανήτη, πράγμα που σημαίνει ότι σε μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια απειλεί την ζωή και την κοινή πατρίδα ολόκληρης της ανθρωπότητας, τότε η ενασχόληση της πολιτικής φιλοσοφίας με εθνικισμούς και κατασκευασμένες ‘μειονότητες’, της πολιτικής ανάλυσης με παθογένειες της αστικής δημοκρατίας και εκλογικά συστήματα, της οικονομικής ανάλυσης με γιατροσόφια θεραπείας του καπιταλισμού και capital controls, των σκοταδιστικών ιερατείων με το σαθρό ιδεολόγημα του λεγόμενου ‘δημιουργισμού’ και τη λεγόμενη ‘σωτηρία’ της ανύπαρκτης ψυχής, τότε γινόμαστε θύματα ενός παραμορφωτικού και σπασμένου καθρέφτη και φερόμαστε σαν τον σκύλο που κυνηγάει την ουρά του, πράγμα που επιταχύνει την ολοκλήρωση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και την οριστική καταστροφή όλων μας. Γι αυτό είναι ανάγκη να ανασυνθέσουμε ολόκληρη την εικόνα για την πορεία και το μέλλον της ανθρωπότητας και να δούμε την ατομική και την εθνική σωτηρία μας ως μέρος της σωτηρίας ολόκληρου του πλανήτη, της μοναδικής κοινής μας πατρίδας και συνεπώς ολόκληρης της ανθρωπότητας δηλαδή της οικουμενικής ανθρώπινης οικογένειας της οποίας αποτελούμε έθνη, οικογένειες και μέλη με πλήρη δικαιώματα και ολόκληρες τις υποχρεώσεις μας. Αυτό σημαίνει ότι η έννοια του πατριωτισμού αφήνει πίσω της τα στενά πλαίσια του εθνικισμού των περασμένων αιώνων και αποκτά οικουμενικό περιεχόμενο, γιατί τα ατομικά και εθνικά συμφέροντα μπορούν να διασφαλιστούν μόνο σε συνθήκες οικουμενικής ευημερίας, οικουμενικά αρθρωμένης άμεσης δημοκρατίας, οικουμενικής ειρήνης και οικουμενικού ουμανιστικού πολιτισμού.
Η ιστορία γράφεται με τις δράσεις ή/και με τις παραλείψεις του καθενός μας και ανάλογα γράφεται από εμάς και για εμάς ή εναντίον μας. Απουσίες από αυτή την διαδικασία του κοινωνικού Γίγνεσθαι δεν νοούνται και δεν δικαιολογούνται, όπως δεν δικαιολογούνται ηττοπάθειες, μίζερες ομφαλοσκοπήσεις, ωχαδερφισμοί, συμβιβασμοί και ψευδαισθήσεις για τις προθέσεις του κεφαλαίου, των πολιτικών και κάθε λογής υπαλλήλων του.


[1] Βλέπε σχετικά, Λάμπος Κώστας, Η γέννηση και ο θάνατος της ατομικής ιδιοκτησίας, ΚΟΥΚΚΙΔΑ, Αθήνα 2017.
[2] Βλέπε, Λάμπος Κώστας, Θεός και Κεφάλαιο. Δοκίμιο για τη σχέση μεταξύ θρησκείας και εξουσίας, ΚΟΥΚΚΙΔΑ, Αθήνα 2015.
[3] Για μια διεξοδική ανάλυση βλέπε, Λάμπος Κώστας, Αμερικανισμός και παγκοσμιοποίηση Οικονομία του Φόβου και της Παρακμής, ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ, Αθήνα 2009.
[4] Για μια διεξοδική ανάλυση του ενεργειακού προβλήματος και της λύσης του βλέπε, Λάμπος Κώστας, Ποιος φοβάται το Υδρογόνο; ΝΗΣΙΔΕΣ, Θεσσαλονίκη 2013.
[5] Λάμπος Κώστας, Άμεση Δημοκρατία και Αταξική Κοινωνία. Η μεγάλη πορεία της ανθρωπότητας προς την κοινωνική ισότητα και τον ουμανισμό, ΝΗΣΙΔΕΣ Θεσσαλονίκη 2012.

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ‘ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ’


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ


Η «Συμφωνία των Πρεσπών» που υπογράφτηκε πρόσφατα μεταξύ της Ελληνικής κυβέρνησης και της κυβέρνησης της «πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας» υπερβαίνει τις δικαιοδοσίες και τις αρμοδιότητες των για ορισμένο χρονικό διάστημα εκλεγμένων κυβερνήσεων, γιατί ρυθμίζει ετεροβαρώς ιστορικά ανύπαρκτα δικαιώματα υπέρ της πλευράς της π.Γ.Δ.Μ. και παραγράφει παγκόσμια αναγνωρισμένα για πέραν των τριών χιλιάδων ετών ιστορικά δικαιώματα της άλλης πλευράς, της σύγχρονης Ελλάδας, της χώρας που κατοικείται συνεχώς και αδιαλείπτως από Έλληνες, ανεξάρτητα από το ποιος ήταν ο κάθε φορά ηγεμόνας κατακτητής της ευρύτερης περιοχής.
Η Μακεδονία ήταν αρχαίο ελληνικό βασίλειο, από το 808 μέχρι το 167, της παλιάς χρονολόγησης, στο βορειότερο σύνορο της Αρχαίας Ελλάδας και αργότερα, υπό την ηγεσία του Φιλίππου του Β έγινε το κυρίαρχο κράτος της ελληνιστικής Ελλάδας και στη συνέχεια της παγκόσμιας αυτοκρατορίας υπό την ηγεσία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κυβερνήθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής του από τη Δυναστεία των Αργεαδών, με διαλείμματα από τη Δυναστεία των Αντιπατριδών και τελικά από εκείνη των Αντιγονιδών. Η πατρίδα των Μακεδόνων είχε το κέντρο του στο βορειοανατολικό τμήμα της ελληνικής χερσονήσου και συνόρευε στα δυτικά με το βασίλειο της Ηπείρου, στα βόρεια με την Παιονία (το αρχαίο γεωγραφικό όνομα της περιοχής της σημερινής π.Γ.Δ.Μ), στα ανατολικά με την περιοχή της Θράκης και στα νότια με τη Θεσσαλία.
Στην περιοχή της αρχαίας Παιονίας, η οποία ήταν έξω από την επικράτεια της αρχαίας Μακεδονίας, εγκαταστάθηκαν τα πρώτα σλαβικά φύλλα, σύμφωνα με την ιστοριογραφία, αλλά και με την ομολογία του πρώτου Προέδρου της π.Γ.Δ.Μ., Κύρου Γκλιγκόροφ,

κατά τον 6ο με 7ο αιώνα της σύγχρονης χρονολόγησης, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο ο τόπος, όσο και οι όψιμοι έποικοι του συγκεκριμένου τόπου καμιά απολύτως σχέση δεν έχουν με την αρχαία Ελληνική Μακεδονία και την ιστορία της. Αυτή η πραγματικότητα αποκαλύπτει ότι η επιμονή των Σλάβων γειτόνων μας να πλαστογραφήσουν την ιστορία τους και να σφετεριστούν την ξένη γι αυτούς ιστορία της αρχαίας Ελληνικής Μακεδονίας υποκρύπτει τις αλυτρωτικές επιδιώξεις τους ως έκφραση ανομολόγητων σκοπών και στρατηγικών σχεδίων ανταγωνιζόμενων μεγάλων ηγεμονικών δυνάμεων που θέλουν να ελέγχουν την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Το τραγικό στοιχείο αυτής της τραγωδίας βρίσκεται στο γεγονός ότι αυτό το ιστορικό έγκλημα συντελέστηκε με την βοήθεια πολλών Ελληνικών κυβερνήσεων που υπό την πίεση «εταίρων, συμμάχων και προστατών» μετατοπίστηκαν από την πάγια θέση που οι αρχηγοί όλων των κομμάτων είχαν, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις (1992-1993) υπό τον τότε Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, ομόφωνα αποφασίσει ότι η Ελλάδα δεν αποδέχεται ούτε και θα αποδεχτεί ποτέ σύνθετο όνομα για το κράτος των Σκοπίων που θα περιελάμβανε το όνομα «Μακεδονία» ή παράγωγό του. Το τραγικότερο όλων βέβαια είναι ότι την υπογραφή της γι αυτό το ανοσιούργημα την έβαλε μια υποτίθεται ‘προοδευτική’, ‘αριστερή’ κυβέρνηση που, υπό τον μανδύα ‘της κυβερνώσας αριστεράς’ έκρυψε, παραπλανώντας τον Ελληνικό Λαό, την ενδοτικότητα και τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό της, με αντάλλαγμα την, από μια εξουσιομανή ομάδα, νομή της δοτής πολιτικής εξουσίας.
Όμως όλοι γνωρίζουμε ότι ακόμα και στην κούφια και δόλια αστική δημοκρατία του κεφαλαίου οι κυβερνήσεις αντιπροσωπεύουν μόνο για λίγο και δεν υποκαθιστούν τις κοινωνίες και τους λαούς που τις εκλέγουν, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν για ζωτικά εθνικά θέματα που υπερβαίνουν τον χρόνο της λαϊκής εξουσιοδότησής τους, χωρίς να προσφεύγουν στον ίδιο τον λαό για να αποφανθεί επί συγκεκριμένου εθνικού θέματος με καθολικό δημοψήφισμα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η επικύρωση αυτής της ανιστόρητης και καταστροφικής για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό απόφασης δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια μιας οποιασδήποτε ετερόκλητης, ετεροπροσδιοριζόμενης ευκαιριακής πλειοψηφίας στο κοινοβούλιο, αλλά να κληθεί να αποφασίσει ο ίδιος ο Ελληνικός Λαός με άμεσο δημοψήφισμα και άμεσο και κατανοητό ερώτημα που δεν θα παραπλανά ή θα συσκοτίζει το εκλογικό σώμα και δεν θα υποκλέπτει την λαϊκή βούληση.
Η κυβέρνηση της π.Γ.Δ.Μ. ευφυώς προσφύγει σε δημοψήφισμα για να δώσει καθολικό λαϊκό κύρος και να εμποδίσει την όποια αμφισβήτηση από την Ελλάδα, την, από την κυβέρνηση της Ελλάδας, παραχώρηση ονόματος, εθνικής ταυτότητας και εθνικής γλώσσας που αντικειμενικά δεν της ανήκει.
Οι υπογράφοντες αυτό το κάλεσμα καλούμε τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να ασκήσει τα καθήκοντά του στα πλαίσια του γράμματος και του πνεύματος του Συντάγματος της χώρας και την Ελληνική κυβέρνηση, ώστε να προσφύγει και η Ελλάδα σε δημοψήφισμα που θα επικυρώσει ή θα αρνηθεί τελεσίδικα την επικύρωση της λεγόμενης ‘Συμφωνίας των Πρεσπών’, ο Ελληνικός Λαός, συνθήκη ικανή και αναγκαία για να σταματήσει, με ευθύνη του Ελληνικού Λαού μια και καλή η εμφυλιοπολεμική φαγούρα μεταξύ των πολιτικών κομμάτων που κρατά την χώρα μας ετεροπροσδιοριζόμενη και διχασμένη στην καθυστέρηση και στον μαρασμό.
Τέλος καλούμε τον καθένα μας, τον Ελληνικό Λαό να κινητοποιηθεί και να αντιληφθεί ότι η κακοδαιμονία του δεν είναι αποτέλεσμα της κακόβουλης δραστηριότητας των ‘εταίρων, φίλων, εχθρών και συμμάχων’, που αγωνίζονται για τα συμφέροντα τα δικά τους και του κεφαλαίου, αλλά είναι επακόλουθο της δικής του αδράνειας και της παραπλάνησής του από το κεφάλαιο με την βοήθεια των πολιτικών υπαλλήλων του και πολιτικών διαχειριστών του.
Τέλος, είναι καιρός πια να παρακάμψουμε τόσο τις Κασσάνδρες, όσο και τις Σειρήνες και να κατανοήσουμε όλοι οι Έλληνες και ο απανταχού Ελληνισμός, αλλά και οι υπόλοιποι λαοί των Βαλκανίων, της Ευρώπης και του πλανήτη, ότι σήμερα, στον 21ο αιώνα οι απελευθερωμένες από το κεφάλαιο επιστήμες και οι σύγχρονες τεχνολογίες μπορούν να κάνουν εφικτή την διαχρονική στρατηγική των δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού για κοινωνική ισότητα και για έναν καλύτερο κόσμο, τον κόσμο της άμεσης δημοκρατίας σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και οικουμενικό επίπεδο με περιεχόμενο την αταξική κοινωνία και τον οικουμενικό ουμανιστικό πολιτισμό.
Ας κάνουμε με την άμεση παρέμβασή μας και με την ενεργό συμμετοχή μας αυτό το δημοψήφισμα το πρώτο αποφασιστικό βήμα για μια μετακαπιταλιστική ελληνική κοινωνία, πρόδρομο βήμα για την κοινωνική ισότητα, την πραγματική δημοκρατία και την οικουμενική ειρήνη και συναδέλφωση όλων των λαών. Ο πλανήτης Γη μας χωρά και μπορεί να μας θρέψει όλους και πολλούς ακόμα περισσότερους φτάνει όλοι μαζί και αλληλέγγυα να αφοπλίσουμε πολιτικά και επιχειρησιακά το απάνθρωπο κεφάλαιο που επιβιώνει με την βία, με το ψέμα και τους καταστροφικούς πολέμους. Μπορούμε. Όλοι μαζί μπορούμε.

Αθήνα 29, Σεπτεμβρίου 2018
Πρωτοβουλία Διαλόγου για την Άμεση Δημοκρατία και τον Ουμανισμό

η πιο πρόσφατη

 ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ: Κώστας Λάμπος Ο πλατωνισμός ως διαχρονική εξουσιαστική ιδεολογία (Η άλλη ανάγνωση της ιστορίας) Ο πολύς Πλάτωνας από αφέ...